söndag 4 april 2010

Dagens varmkörning

Dagens härliga väder gör att man får vårkänslor.
Snö och is smälter i en rasande fart.
Detta medförde att jag måste få höra hur 150 hästkrafter låter.
Jag monterade tillbaka det nyladdade batteriet i båten och anslöt spolslangen på riggen.
När jag vred på nyckeln så small yamman igång på första varvet.(Efter en kall lång vinter)
Jag är impad över hur bra dessa jappsar kan bygga motorer.
Detta är kanske inte så unikt för yamaha mot andra japanare,men jag har ju en gammal Force att jämföra med.
Jag passade även på att kolla oljestatusen i motorn.Den såg ju precis lika fin ut nu som när jag fyllde i den.
Byte kommer ju att ske ändå.
Med snart 100 timmar på motorn så nalkas det ju service,så jag får kontakta Yamaha för en översyn innan säsongen drar igång.
Återigen så lyfter jag på hatten för de som bygger motorer som funkar i alla väder!!!!
Så nu behöver man bara tillsätta vatten så är cirkeln sluten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar