söndag 24 mars 2013

Dagens fiske.

Det började bra i första hålet. 8 st fina borrar på 10-12 minuter. Sedan dog fisket i det området. Flyttade runt och fiskade av ett stot område utan att känna ett enda napp. Gick senare tillbaka till första hålet där det small till direkt.
Det nappade otroligt bra och fick ett 20 tal i samma hål. Tiden gick och grabbarna på isen blev fikasugna och fixade en brasa på land. Jag gick med in och drack kaffe och grillade korv ( tack Roger för korven). Efter samkvämet återgick jag och grabbarna till samma ställe som jag satt tidigare och abborrarna var tydligen bara intresserade min balans. Det blev ett drygt 20 tal till i samma hål som tidigare medan de andra hade mindre tur med fisket. Vid tvåtiden avslutade jag och gick jag iland med en skaplig fångst. Ett stort parti med packis gjorde att det var svårt att gå på isen, så man fick gå försiktig. Väl iland konstaterade jag att det blev 12 kg med randiga firrar. En kanondag både fiske och vädermässigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar